Hem / FÖR DIG SOM BOR HOS OSS / Förmåner/Mervärden / HLU hyresgäststyrt underhåll

HYRESGÄSTSTYRT LÄGENHETSUNDERHÅLL

I våra lägenheter kan du som är hyresgäst välja delar av ditt lägenhetsunderhåll själv.

Varje år under hösten går ett underhålls-erbjudande ut till respektive hyresgäst.

Hyresgästen kan på erbjudandet se när olika underhållsaktiviteter är planerade.

Hyresgästen kan välja att tidigarelägga underhåll mot betalning av en engångssumma enligt särskild uträkning. Hyresgästen kan istället välja att låta underhållet ske enligt plan, utan hyresändring eller hyresgästen kan avstå helt eller delvis från underhåll och då ger det en hyressänkning enligt särskild uträkning.

Klicka här för att se årets HLU-utskick, som gäller för åtgärder under 2019. 

Klicka här för att se Frågor och svar om hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll. 

Klicka här för att se blanketten för val i kök.  OBS! Det går inte att kryssa i och välja på blanketten i denna vy, det gör du på Mina sidor

Klicka här för att se blanketten för val av golv. OBS! Det går inte att kryssa i och välja på blanketten i denna vy, det gör du på Mina sidor

För mer information om hyresgäststyrt lägenhetsunderhåll,
kontakta förvaltningsassistent Linda Karlsson,
tel 0141-22 89 04 eller via e-post.

Platensgatan 1, Box 33, 591 21 Motala
Tel 0141-22 89 00 | Fax 0141-532 46
E-post: info@platen.se

Bostadsstiftelsen Platen är ett mycket stort företag i förhållande till Motalas storlek. Vi är dominerade på hyresmarknaden och har drygt 20 % av ortens befolkning boende hos oss. Vår affärsidé är att erbjuda allsidiga, goda och prisvärda bostäder till alla.

© Bostadsstiftelsen Platen    |    Kontakta oss    |     Sitekarta    |    Om cookies   |   GDPR   |   Bildbank