MINA SIDOR - LOGGA IN    |     KONTAKTA OSS    |     JOBBA HOS OSS    |     DRIFTSINFORMATION ”facebook” ”youtube”

Hem / FÖR DIG SOM BOR HOS OSS / Hyra och bo / Tvättstugebokning

TVÄTTSTUGEBOKNING

De flesta av Platens hyresgäster har tillgång till en gemensam tvättstuga. I de hus där detta inte finns, så har hyresgästen tvättmaskin och torktumlare i sin lägenhet.

Så här bokar du tvättstuga via en app i telefon

1. Kontakta ditt områdeskontor via mejl för att få en bokningskod. 
Mejladresser: centrum@platen.se, charlottenborg@platen.se,  ekon@platen.se, vaster@platen.se, yttre@platen.se

2. Ladda ner och installera appen Electrolux Vision MOBILE till din telefon.

3. Logga in via knappen/länken ovan eller här >>  
Användarnamn= ditt fullständiga objektsnummer utan bindestreck eller mellanslag. Lösen= koden du fått av Platen

4. När du är inloggad klicka på en tvättstuga. Klicka sedan på texten  ”använd mobilen för att boka”

5. Öppna appen i mobilen och läs in QR- koden från din  dator/padda. Nu är appen klar att använda. Lycka till!

Ladda ner guiden som en PDF här >>

BOKA TVÄTTID MED BOKNINGSTAVLA OCH TVÄTTLÅS

I många av våra fastigheter finns manuell bokning av tvättider. Du får ett tvättlås och nyckel till det när du flyttar in i din lägenhet. Utanför tvättstugan finns det en tavla med alla månadens dagar och möjliga tvättpass. Du låser fast ditt tvättlås på den dag och den tid du vill tvätta.

DIGITAL BOKNING

I många fastigheter kan du boka tvättid digitalt. Du bokar på en digital tavla utanför/vid tvättstugan med din tagg eller via Mina sidor. 

Om du bor i kvarteret Solfjädern, dvs Skolgatan 1 A-F och Nedre Borgmästaregatan 2 A-B eller i kvarteret Prinsen, dvs Drottninggatan 7 A-D och Kungsgatan 4 B-C, så har du fått inloggningsuppgifter från ditt områdesteam och då fungerar det även att logga in genom att trycka på bilden till vänster.

HÅLL ORDNING

Det är trevligt att komma till en fin tvättstuga, städa efter ditt pass och lämna det som du vill hitta det. Om något är trasigt eller inte fungerar som du förväntat dig, felanmäl det på Mina sidor. Sätt gärna en lapp i tvättstugan om att du har felanmält, så vet nästa person att det är gjort.

TVÄTTIDER

Hur många pass och hur långa eller sena tvättider det finns är olika i olika fastigheter. Det beror på hur tvättstugan ligger i huset, om den kan störa någon eller liknande. Du kan bara boka en ny tid när du inte har en annan bokad tid.

Tel 0141-22 89 00 
E-post: info@platen.se
Platensgatan 1, Box 33, 591 21 Motala

Bostadsstiftelsen Platen är ett stort företag i förhållande till Motalas storlek. Vi är en viktig aktör på den lokala hyresmarknaden och har drygt 20 % av ortens befolkning boende hos oss. Vår affärsidé är att erbjuda lägenheter för alla generationer, på ett hållbart och ett klimatsmart sätt.

© Bostadsstiftelsen Platen    |    Kontakta oss    |     Sitekarta    |    Om webbplatsen   |   GDPR   |   Bildbank  |   PS  |  SL