MINA SIDOR - LOGGA IN    |     KONTAKTA OSS    |     JOBBA HOS OSS    |     DRIFTSINFORMATION ”facebook”

Tele2 gör TV-nätet digitalt i våra ytterområden

Tele2 kommer under perioden 3/5 – 21/6 att stänga ner det gamla analoga tv-nätetinkl. FM-radio via tv-uttaget för att helt gå över till digitala tv-sändningar (se tidplan längre ner för respektive område).


För dig som hyresgäst kommer det innebära bättre bild och ljud samt att du får tillgång till Comhem Play som gör att du kan se dina favoritprogram i mobilen, surfplattan eller på datorn.  Grundutbudet kommer fortfarande att ingå i hyran men det kommer att bli en förändring i vilka kanaler som ingår.

Förändringen gäller nu för Borensberg och ytterområden. Motala har genomgått förändringen.

Com Hem blir Tele2

Den 27/4 -2021 utgår Com Hem som varumärke och ersätts med Tele2. Under det nya gemensamma varumärket kommer samtliga av Tele2:s och Com Hems tjänster att erbjudas. Läs mer på Tele2.se

Vad behöver jag göra?

  •  De flesta nya tv-apparater som är inköpta efter år 2008 kan redan visa digital-TV, det kan till och med vara så att du redan tittar på de digitala sändningarna. Följ de fyra tipsen på Tele2 sida >>
  • Om du har en så kallad ”tjock-tv” behöver du byta din tv för att kunna fortsätta se Com Hems sändningar.
  • Om du har en annan tv som inte klarar av digitala sändningar behöver du antingen byta ut din tv eller komplettera den med en digitalbox. Digitalboxen kopplar du enkelt till din tv och du kan beställa den här >> www.tele2.se/tv/utrustning/digitalbox

Frågor och svar

Måste jag vänta med att gå över till att titta på digitala tv-kanaler tills ”min” grupp är planerad?
Nej, du kan fr.o.m. 3/5–2021 gå över till att titta digitalt, du behöver inte vänta.

Varför har FM-radio via tv-uttaget utgått?
Väldigt få utnyttjar FM-radio via tv-uttaget och den 8 september 2020 gick Com hem över till helt digitala sändningar och när den analoga radion har försvunnit frigörs kapacitet för snabbare bredband.

Vad är Comhem Play?
Med streamingplattformen Comhem Play kan de som är folkbokförda på en Com Hem-adress se de flesta av sina digitala kanaler i mobilen, surfplattan och datorn samt streama kanalerna till sin tv via Airplay och Chromecast. Comhem Play är tillgänglig i hela EU.

Vart vänder jag mig för att få hjälp?
För att få hjälp med kanalsökning, felsökning eller ändra källa för att hitta dom digitala kanalerna kontaktar du Tele2s kundtjänst på 90 222

Tidsplan 

2021-05-03 till 2021-06-21
– Digitaliseringen av tv-kanaler pågår. Bor du i Klockrike, Fornåsa, Nykyrka eller Österstad kan du redan fr.o.m. den 3 maj göra den digital kanalsökning och se digitala kanaler men för Borensberg och Tjällmo gäller nedanstående datum för digital kanalsökning.

Grupp 1 Klockrike & Fornåsa

2021-05-03– startar infoslingan i dom analoga kanalerna för att informera om vad som händer, vad hyresgästen måste göra och vart ni kan vända er för att få hjälp.
2021-05-17 – endast digitala sändningar av tv-kanaler. 

Grupp 2 Nykyrka & Österstad

 2021-05-17 - startar infoslingan i dom analoga kanalerna för att informera om vad som händer, vad hyresgästen måste göra och vart ni kan vända er för att få hjälp.
2021-05-31 – endast digitala sändningar av tv-kanaler.

Grupp 3 Borensberg & Tjällmo

 2021-05-31 – startar infoslingan i dom analoga kanalerna för att informera om vad som händer, vad hyresgästen måste göra och vart ni kan vända er för att få hjälp.
2021-06-14 – endast digitala sändningar av tv-kanaler.

Tjällmo

2021-06-07 – startar infoslingan i dom analoga kanalerna för att informera om vad som händer, vad hyresgästen måste göra och vart ni kan vända er för att få hjälp.
2021-06-21 – endast digitala sändningar av tv-kanaler.

    De kanaler som ingår i Grundutbudet är för närvarande:
    Följande kanal försvinner:

    Rätt TV?
    Här kan du se om du behöver köpa en box till din tv eller inte:

    https://www.tele2.se/kundservice/tvmodell

    Behöver du köpa en TV-box?
    Beställ din TV-box här

    www.comhem.se/tv/bestall-box

    Har du frågor eller behöver hjälp?
    Ring till Tele2 för digitaliseringsfrågor
    Tel 90 222

    Tel 0141-22 89 00 
    E-post: info@platen.se
    Platensgatan 1, Box 33, 591 21 Motala

    Bostadsstiftelsen Platen är ett mycket stort företag i förhållande till Motalas storlek. Vi är dominerande på hyresmarknaden och har drygt 20 % av ortens befolkning boende hos oss. Vår affärsidé är att erbjuda allsidiga, goda och prisvärda bostäder till alla.

    © Bostadsstiftelsen Platen    |    Kontakta oss    |     Sitekarta    |    Om webbplatsen   |   GDPR   |   Bildbank  |   PS  |  SL