MINA SIDOR - LOGGA IN    |     KONTAKTA OSS    |     JOBBA HOS OSS    |     DRIFTSINFORMATION ”facebook”

 

VATTENAVSTÄNGNING PÅ GRUND AV VATTENMÄTARBYTE...

Publicerad 2020-05-14

Vi kommer att stänga av vattnet pga vattenmätarbyte.
• Guldkullen, måndag 18/5 mellan 10.00-14.00
• Kråkrisvägen 11-15, tisdag 19/5 mellan 10.00-14.00
• Styvingevägen 16-26, måndag 25/5 mellan 10.00-16.00
• Styvingevägen 2-14, tisdag 26/5 mellan 10.00-16.00 
• Bergsättersvägen 30-64, onsdag 27/5 mellan 10.00-16.00
• Bergsättersvägen 66-90, torsdag 28/5 mellan 10.00-16.00
• Kråkrisvägen 14-30, fredag 29/5 mellan 10.00-16.00

VATTENAVSTÄNGNING MÅNDAG 18 MAJ PÅ...

Publicerad 2020-05-14

Vi kommer att stänga av vattnet på Kråkrisvägen 2, pga byte av undercentral.
Måndagen den 18/5, varmvattnet kommer att vara avstängt 8.00-16.00 och kallvattnet 8.00-10.00

STÖRNINGAR I DATATRAFIKEN PÅ KRÅKRISVÄGEN 2,4 ...

Publicerad 2020-05-12

Under förmiddagen tisdag 12 maj kommer kablar att lagas efter branden vilket kommer att på verka internetuppkopplingen med tillfälliga avbrott. Störningarna påverkar Kråkrisvägen 2, 4 och 6.

VATTENAVSTÄNGNING 11 0CH 12 MAJ PÅ BOREGATAN

Publicerad 2020-05-07

Från kl 10.00 till 13.00 den 11 och 12 maj kommer vi stänga av varm & kallvatten till fastigheten Boregatan 3 A-G. Vi hoppas att det tar mindre tid än angivet och släpper då på vattnet igen. Detta p.g.a. att vi skall utföra reparation på VVS till denna fastighet.

Tänk på att spola en stund när vattnet är åter, det kan vara lite missfärgat i början men detta brukar försvinna tämligen omgående

Vi hoppas att det inte skall innebär alltför stor störning för er del, och tackar för er förståelse.

Med vänlig hälsning  Team Borensberg 0141-22 89 80.

PLANERAT UNDERHÅLL REDAREPLAN OCG BÅTMANSGATAN...

Publicerad 2020-05-07

Måndag 11/5 kl. 7.00-16.00 stänger vi av värmen pga reparation i undercentralen på Redareplan 2-6, samt Båtsmansgatan 12.

PLANERAD VATTENAVSTÄNGNING 8/5

Publicerad 2020-05-07

Fredag 8/5 kl 8.30- 12.00 kommer vattnet att vara helt avstängt på Timmermansgatan 24.

PLANERAT FJÄRRVÄRMEAVBROTT PÅ GRANITVÄGEN...

Publicerad 2020-04-20

Tisdag 21/4 kommer fjärrvärmen vara bruten på Granitvägen 2-50 mellan kl. 8.00 och 16.00 p.g.a reparationsarbeten på ledning i mark.

Vattenfall utför arbetet på plats.

COM HEM MORDERNISERAR TV NÄTET I CHARLOTTENBORG...

Publicerad 2020-04-08

I Charlottenborg startar Com Hem vecka 16 ett utbyte av material samt omkoppling till fiber i våra fastigheter för att modernisera TV nätet. Som hyresgäst kommer du att märka av omkopplingen genom att du tappar kontakten med nätet i ca 15 min. Efter omkopplingen kan du behöva starta om din tv-box eller annan utrustning.

Varje fastighet kommer att få informationslappar i brevlådan ca 1 vecka innan arbetet påbörjas i just ditt hus med datum och klockslag.

KOMPLETTERANDE INFORMATION OM CORONAVIRUSET

Publicerad 2020-04-06

Det finns en oro i hela samhället just nu och vi får många frågor om vad Bostadsstiftelsen Platen gör. 

Vi följer dagligen Folkhälsomyndighetens rekommendationer och vidtar de åtgärder vi finner lämpliga i olika situationer.

En fråga som återkommer är hur våra städrutiner ser ut i gemensamma utrymmen som trapphus, källare och tvättstugor.  

Idag finns ingen särskild rekommendation från Folkhälsomyndigheten kring städning. Även om vi skulle utöka städfrekvensen kommer vi aldrig få garanterat fritt från baciller och eventuellt coronavirus i gemensamma utrymmen.

Vi hänvisar till myndigheternas rekommendationer att vara noga med sin handhygien, undvika att röra vid ansiktet. Hosta och nysa i armvecket eller i en pappersnäsduk. Var och en i Sverige har ett personligt ansvar att medverka till att förhindra smittspridning och en skyldighet att vidta de åtgärder som krävs för att skydda andra mot smittorisk.

HISSEN PÅ NEDRE KAPTENSGATAN 9 ÄR AVSTÄNGD PGA ...

Publicerad 2020-04-06

Hissen på Nedre Kaptensgatan 9 i Gamla stan är avstängd pga av reparation fram till ca kl 13.00

VÅRA OMRÅDESKONTOR STÄNGER FÖR OPLANERADE...

Publicerad 2020-03-23

Bostadsstiftelsen Platen vidtar ytterligare åtgärder för att skydda sina hyresgäster och sin personal mot smittspridning av Coronaviruset.

Våra fem områdeskontor stänger för oplanerade besök.  De ärenden som du behöver ha kontakt med områdesteamet om kan du utföra via telefon på vardagar kl. 09.30 – 12.30 eller via respektive mejl till varje område:  För mejladresser, klicka på länken:  https://www.platen.se/sv/omradeskontor_kontakt eller besök vår hemsida.   

Felanmälan ska du inte göra till områdeskontoret. Den bästa vägen för felanmälan är fortfarande via Mina sidor, som du når via vår hemsida eller Kundcenters servicetelefon 0141 – 655 855 som är öppen på vardagar kl. 08.00 – 12.00.  

Du som har ett planerat besök med områdesteamet, får information i samband med bokningen av mötet, hur du möter personalen.    Vi ber om överseende med de besvär som vårt beslut innebär, men det är av omtanke om dig och om vår personal som vi valt att genomföra detta. Läs även tidigare information om våra åtgärder.  För mer information om Coronaviruset, kan du besöka www.folkhalsomyndigheten.se 

23 mars 2020 kl. 13.00

KUNDCENTER OCH RECEPTIONEN STÄNGER FÖR...

Publicerad 2020-03-18

Bostadsstiftelsen Platen vidtar nya åtgärder för att skydda sina hyresgäster och sin personal mot smittspridning av Coronaviruset.

Vi följer dagligen uppdateringar från Folkhälsomyndigheten och andra berörda myndigheter och fr o m den 19 mars gäller: 

Vårt Kundcenter håller stängt för oplanerade besök. De flesta ärenden kan du utföra genom våra digitala kanaler eller via telefon. Den bästa vägen för felanmälan är fortfarande via Mina sidor, som du når via vår hemsida.

LÄS MER HÄR >>

BOSTADSSTIFTELSEN PLATEN VIDTAR NYA ÅTGÄRDER -...

Publicerad 2020-03-16

Bostadsstiftelsen Platen vidtar nya åtgärder för att skydda sina hyresgäster och sin personal mot smittspridning av Coronaviruset.

Vi följer dagligen uppdateringar från Folkhälsomyndigheten och andra berörda myndigheter och fr o m idag gäller: 

Om du tänker besöka vårt Kundcenter eller våra områdeskontor, fundera på om det är nödvändigt eller om du istället kan använda digitala kanaler eller telefon för ditt ärende. Tillhör du någon av riskgrupperna, om du nyligen varit utomlands eller om du har haft symptom som feber, hosta och snuva (även lindriga), så ber vi dig att avstå från att besöka oss. 

Om du har tänkt att göra en felanmälan, så ber vi dig att fundera över om det är nödvändigt att göra felanmälan just nu. Om du tillhör någon av riskgrupperna kommer vi i första hand att prioritera felanmälningar av akut karaktär. 

Vår personal har också instruktion att kontakta dig inför ett eventuellt besök inne i din lägenhet. Vi kommer att be dig att inte vistas i samma rum som vår personal när de avhjälper felet av omtanke om dig och vår personal. 

Använd gärna våra digitala kanaler för kontakt med oss. Du kan t ex göra felanmälan direkt via inloggning på Mina sidor via Platens hemsida. 

För felanmälan/uthyrningsfrågor, ring Kundcenters servicetelefon 0141 – 655 855.
Om du har andra frågor, vänd dig till vår växel: 0141 – 22 89 00.
Du kan också chatta med oss på vår hemsida under ordinarie öppettider. 

För mer information om Coronaviruset, kan du besöka www.folkhalsomyndigheten.se
16 mars 2020 kl. 13.00

FÖRÄNDRINGAR I TV-UTBUDET

Publicerad 2020-03-15

Den 16 mars 2020 blir TV-utbudet förändrat. Comhem har ett nytt avtal med sin kanallevarantör vilket innebär att Kanal 12 byts ut till ATG Live den 16 mars.

VATTEN OCH AVLOPP ÄR INGÅNG PÅ KRÅKRISVÄGEN 2

Publicerad 2020-02-12

Vattnet kommer att sättas på kl 15.30. Tänk på att stänga alla kranar.
Det går bra använda avloppen. Vi kommer med en tillfällig lösning att pumpa bort avloppsvattnet till en avloppsbrunn i gatan.

ARBETET FÖRDRÖJS PÅ KRÅKRISVÄGEN 2

Publicerad 2020-02-11

Vi blir tyvärr tvungna att gräva upp avloppet utanför garagen och därför kommer vatten och avlopp behöva vara avstängda de närmaste dagarna också.

Vi återkommer med ny information när man får börja använda avloppen.

På Kråkrissvägen 4 kommer lägenhet nummer 180 att vara öppen för dusch och diskmöjligheter mellan kl 07.00 till 21.00

Det finns fortfarande några Porti porti (fritidstoalett) att låna ut. 
Tel 0141-22 89 41, 22 89 42.

Vi beklagar att jobbet drar ut på tiden och jobbar på så snabbt vi kan för att lösa problemen.

KRÅKRISVÄGEN 2 - ABSOLUT FÖRBJUDET ATT SPOLA I ...

Publicerad 2020-02-10

ABSOLUT FÖRBJUDET ATT SPOLA I NÅGON KRAN SAMT WC

Arbetet har fördröjts och spolförbud råder än!
 Det kommer att stå Bajamajor vid molokarna mellan Krkv 2 och 4 samt att toaletten i Krkv 5.
Dricksvatten finns att hämta i en tappkran mellan Kråkrisvägen 2 och 4.

Om man har svårt att gå kan man kontakta Camilla 0141- 22 89 42 och få möjlighet att låna en Porta potti.

Ny information kommer så snart som möjligt!

FÖRSENING AV HYRESAVIER

Publicerad 2020-01-17

Vår leverantör av hyresavier är försenad med leveransen till våra hyresgäster.
Vi beklagar förseningen och bevakar att den kommer ut så snart det går. Behöver du hyresavin, så kan du själv skriva ut den via inloggning på Mina sidor på vår hemsida.

STÖRNINGAR I TV-KANALER I VÅRA YTTEROMRÅDEN

Publicerad 2020-01-08

Störningar i Com Hems leverans av sändningar i TV-kanalerna i framför allt ytterområdena.

Vi har fått in många felanmälningar gällande störningar i TV-sändningarna från Com Hem. Det är framför allt frysning av bild, ljudet försvinner och det är dålig upplösning på bilden. 
Alla problem är felanmälda och vi har en diskussion med Com Hem för att hitta bästa lösningen på samtliga problem men följande saker är bra att veta:   

• Ytterområdena ligger fortfarande kvar på det analoga nätet trots att Motala tätort gick över till digitala sändningar den 10 september 2019 och detta beror på att tv-lösningen i ytterområdena är mer komplicerade och kräver en annan typ av lösning. Diskussion pågår mellan Com Hem och Bostadsstiftelsen Platen.

• TV 4  och dess ägare Telia hade en konflikt med Com Hem i december som resulterade i att bl a TV 4 försvann och när konflikten väl  löstes och kanalerna kom tillbaka så hade TV 4 ändrat sin sändningssignal. Com Hem har haft svårt att ställa in den korrekt och det medför dålig bild och dåliga sändningar för en del av våra hyresgäster.

• Vi beklagar problemen som det orsakar våra hyresgäster. Vi undanber oss felanmälan kring ovanstående problem. Bostadsstiftelsen Platen bevakar frågan och uppdaterar informationen på vår hemsida, så snart vi vet mer.

 

Platensgatan 1, Box 33, 591 21 Motala
Tel 0141-22 89 00 | Fax 0141-532 46
E-post: info@platen.se

Bostadsstiftelsen Platen är ett mycket stort företag i förhållande till Motalas storlek. Vi är dominerade på hyresmarknaden och har drygt 20 % av ortens befolkning boende hos oss. Vår affärsidé är att erbjuda allsidiga, goda och prisvärda bostäder till alla.

© Bostadsstiftelsen Platen    |    Kontakta oss    |     Sitekarta    |    Om cookies   |   GDPR   |   Bildbank  |   PS  |  SL